måndag 15 mars 2021

Håll i workshop på Feministiskt byggläger!

alt=""
 

Är du kvinna och/eller transperson? Har du renoverat hemma? Byggt lite grann? Eller är du proffs med utbildning? Håll i en workshop på Umeås feministiska byggläger!

Vad är feministiskt byggläger?

Feministiskt byggläger är ett praktiskt sätt att bredda vilka som har självförtroende och kunskap att fixa och bygga. Det är till för att prova, lära och skapa tillsammans – oavsett kunskapsnivå! Vi vill skapa en praktisk feminism som främjar tillgänglighet och delaktighet i allt från hobbyverksamhet till den professionella byggbranschen.

Workshop i vadå?

Vad kan du och vill lära ut? Hur målar jag en vägg? Hur bygger jag en veranda? Hur skrapar jag fönster? Hur vet jag vilken plugg att använda? Bygga en innervägg? Mura? Hänga upp en hylla? Eller något annat du kan som passar in på fokuset för årets läger som är byggnadsvård och gör-det-själv.

Vad får jag ut av det?
Du får vara med på ett härligt läger! Där du utöver hålla i workshop kan delta i andra workshops under dagarna lägret pågår. Bo på gården med andra deltagarna, volontärerna och workshopledare. Mycket fika och mat, bada i sjön och lev sommaridyll. Snyggt på CV som en bonus, om du är intresserad av sånt. Lägret har funnits sen 2014 och alla som är med brukar vara väldigt nöjda.

När och var?
På en gård utanför Ånäset, Västerbotten, 21-25 juli 2021

Intresserad?
Hör av dig till oss på
feministisktbygglager (a) gmail.com